Na Mosteckém Autodromu jsme se v pondělí účastnili dalšího závodu Czech Endurance Cup (bližší info viz stránky www.ibos-racing.cz). Ve středu jsme si užili den volna a ve čtvrtek už jsme se začali připravovat na závody. Měl jsem nachystané i nové gumy na vodu - chyba z Brna už se nesmí opakovat!
Ve čtvrtek se během první kvalifikace Přeboru ČR nad 600ccm rozbil kamarád Kamil Hrubý a to přímo před mýma očima, v táhlé levé zatáčce pod boxy... Motorka na Kamila padla a šeredně ho dolámala. Nakonec skončil v místní nemocnici, kde se okamžitě podrobil operaci.




V pátek jsem se už plně věnoval volným treninkům a nastavení motorky. V poslední půlhodině se mi zdálo, že v motoru nějak zvláštně klepe, ale už nebyl čas si to ověřit na dráze. I proto jsem do sobotní kvalifikace nastoupil s nastraženýma ušima, jestli se "to" ozve znovu. Ozvalo! Už během prvního kola se ozývaly z motoru zlověstné zvuky. Rozhodl jsem se zatáhnout a přesto se pokusit zajet aspoň jedno kolo - podařilo se, zajel jsem 1:43,2 a ihned zajel do boxů. To bylo naposled, co motor zavrčel... Následovalo dlohé telefonování a hledání řešení, co dál. Ve hře bylo půjčení motocyklu od Marka Káni, který se ihned nezištně nabídl, od Marka Svobody a nebo můj druhý motor, který se nám od jara ještě nepodařilo rozběhnout. Zavolal jsem mému mechanikovi přes motory Drahošovi Komárkovi do Hustopeč a ten mi řekl, že už má na něj všechno nachystané a že ho jde okamžitě zkompletovat. Začala akce "kulový blesk" - táta demontoval rozbitý motor, náš syn Peťa jel ze Znojma do Hustopečí pro motor a my mu jeli naprosti. Za Jihlavou jsme si motor předali a letěli zpátky do Mostu. Večer, zároveň s námi, přijel na okruh i můj přítel Martin Hobza, aby nám s výměnou motorů pomohl.


 

Pracovalo se hluboko do noci, ale motor zavrčel. V neděli dopoledne jen zbývalo ho propláchnout, protože při jeho posledním testu šla voda z chlazení do oleje, a ve warm-upu ho vyzkoušet. 10minutový trenink není zrovna nic moc dlouhého, zvlášť když bylo po dešti, ale podařilo se mi odjet zhruba 5 kol a motor držel! Snad vydrží celý závod - říkali jsme si všichni.



Po celé odpoledne se střídaly přeháňky se slunečným počasím, ale to mi nedělalo tolik vrásek, jako nový nevyzkoušený motor... Start se mi nad očekávání povedl, a to jak do zahřívacího kola, tak přímo do závodu. S první mosteckou šikanou mám svoje špatné zkušenosti, a tak jsem ji najížděl trochu víc zeširoka - v tom jsem koutkem oka uviděl zezadu letícího jezdce, který naprosto nestíhal dobrzdit a rozrážel soupeře před sebou jako kuželky. Závod byl přerušen a nervozita pokračovala.



Restart se povedl už bez problémů. Celý závod jsem bojoval se soupeři kolem sebe, nejdýl (jako už tolikrát) s Rakušanem Richterem. Cítil jsem, že jsem o hodně rychlejší než on, ale nedařilo se mi na něj vyzrát - motoricky mu jela jeho Suzuki fakt jako raketa. Nechtěl jsem přehnaně tlačit na pilu, aby se snaha lidí kolem mě nevysypala někde v kačírku. V cíli z toho bylo 3. místo v MČR a celkově 15. v AlpeAdria.
Ještě jednou moc děkuju všem!



Pořadí závodu MČR Superbike:
1. Mikšovský
2. Čihák
3. Brabec
4. Eigl
5. Švec
Na Hungaroring, kde se bude konat poslední závod Mistrovství ČR, odjíždím s osmibodovým náskokem před Mildou Čihákem. První zářijový víkend, kdy se závody konají, bude v Budapešti asi mela!!! :-)







  • 01.jpg
  • 3.JPG
  • 08.jpg
  • 9.JPG
  • 10.jpg
Aktuality moto Moto

icon-m

Aktuality cyklo Cyklo

icon-c

Aktuality beh Běh

icon-beh

Novinky emailem

 

Odběr novinek elektronicky

 

Jestliže máte zájem, být průběžně informaován(a) o aktuálním dění u nás v Motoracing.cz, zaregistrujte se prosím.


Jméno 

E-mail 

 

 

Sponzoři:

 2                 pekar               

 

 1               

 3